Ο Τεκτονισμός (ή Μασονία) του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου δέχεται στις τάξεις του οποιουσδήποτε ενδιαφερόμενους να ενταχθούν, εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Να πρόκειται για άνδρες καλής πίστεως και χρηστών ηθών, που αποδέχονται συνειδητά τις Θεμελιώδεις Αρχές του (βλ. λήμμα).
- Έχουν ηλικία τουλάχιστον 20 ετών.
- Δεν είναι άεργοι.
- Δεν έχουν καταδικασθεί τελεσιδίκως για ποινικά κολάσιμες πράξεις.
- Δεν έχουν πτωχεύσει και δεν έχουν τεθεί υπό δικαστική συμπαράσταση.
- Καταδικάζουν τα ανελεύθερα, απολυταρχικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα.
- Υπογράφουν σχετική για την εισδοχή τους αίτηση και εφ’ όσον γίνει δεκτή, εντάσσονται στη δύναμη της Στοάς στην οποία απευθύνθηκαν, μετά από μυητική διαδικασία.
Γιατί να γίνει κάποιος μέλος σας;
Γιατί είναι ή να γίνει κάποιος Τέκτονας στην Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου (Α.Α.Σ.Τ.) σήμερα;
Για να οικοδομήσει και να εξελιχθεί στη ζωή, τόσο ως άτομο, όσο και ως μέλος της κοινωνίας μας, με τη σκέψη, τον λόγο και τη δράση.
Το να ζεις είναι να σκέφτεσαι, να ενεργείς και να επικοινωνείς, συνειδητοποιώντας και συλλαμβάνοντας ένα έργο που δίνει νόημα στη ζωή και συμβάλει στην εξέλιξη του κόσμου γύρω μας προς ένα μέλλον με περισσότερη αλληλοκατανόηση , ανθρωπιά και αρμονία με τη φύση.
Κάποιος μπορεί να βρίσκει νόημα μερικές φορές σε δογματικές πεποιθήσεις και μερικές φορές σε απλουστευτικές ιδεολογίες. Αλλά κάποιος, επίσης μπορεί να θέλει να υπερβεί τα στερεότυπα και να είναι έτοιμος να σκεφθεί χωρίς προκαταλήψεις, είτε ιδεολογικές, είτε θρησκευτικές , είτε φυλετικές, είτε οικονομικές ή όποιες άλλες.
Για όσους αναζητούν την καλλιέργεια του πνεύματος και την δόμηση νοήματος στη ζωή ο Τεκτονισμός προσφέρει μια πρωτότυπη προσέγγιση: Την μύηση.
Μέσω τής μύησης μπορούμε οικοδομώντας τον εαυτό μας, να οικοδομήσουμε το νόημα της ζωής μας.
Ο σκοπός του Τεκτονισμού είναι να παρέχει ένα χώρο για προβληματισμό και δράση για άνδρες που θέλουν να κτίσουν μια ζωή με νόημα, συμπληρώνοντας και χωρίς αντίθεση προς ό,τι οικοδομούν στο οικογενειακό, επαγγελματικό ή ευρύτερο σχεσιακό κοινωνικό πλαίσιο.
Πρόκειται για μια προσέγγιση απόλυτης ελευθερίας προς την θρησκευτική και πολιτική συνείδηση και με απόλυτο σεβασμό στη συνείδηση και τις απόψεις των άλλων.
Η Μεγάλη Στοά δεν υποχρεώνει ούτε απαγορεύει την πίστη ή την συμμετοχή σε οποιαδήποτε συγκεκριμένη θρησκεία, φιλοσοφία ή ιδεολογία. Ομοίως, δεν διεκδικεί καμία ιδιαίτερη πολιτική ή θρησκευτική άποψη και επομένως σέβεται απολύτως όλες τις θρησκευτικές ή πολιτικές αντιλήψεις και ευαισθησίες, πλην αυτών που στρέφονται κατά της ελευθερίας του ατόμου, της έκφρασης και της θεμιτής δραστηριότητάς του, όπως είναι τα ολοκληρωτικά καθεστώτα και οι ιδεολογίες τους.
Από την άλλη πλευρά, αρνείται κάθε μορφή θρησκευτικού προσηλυτισμού, όπως και την πρακτική ενός αντιθρησκευτικού προσηλυτισμού και κάθε αντιεκκλησιαστική θέση από μέρους εκείνων που θα ήθελαν να ωθήσουν άλλους προς τις δικές τους δοξασίες, εξαναγκάζοντάς στους σε περιορισμό της ελευθερίας της συνείδησής τους.
Σε πολιτικό επίπεδο, αποδέχεται την έκφραση όλων των ιδεών που σέβονται την ελευθερία συνείδησης και έκφρασης των ατόμων, εξαιρώντας φυσικά τον εξτρεμισμό προς όλες τις κατευθύνσεις, που είναι ασυμβίβαστος με τις θεμελιώδεις αρχές του σεβασμού και της αξιοπρέπειας των ανθρώπων, την εθνοτική ή πολιτιστική τους προέλευση.
Φυσικά και εκ παραδόσεως, ο Α.Α.Σ.Τ. δεν επιτρέπει συζητήσεις περί των θρησκευτικών και πολιτικών αντιλήψεων εντός του τεκτονικού χώρου, ακριβώς επειδή εστιάζει σε ό,τι ενώνει τους ανθρώπους.
Λειτουργούμε στο πλαίσιο ενός χώρου με κανόνες και ηθικές αξίες.
Δεν είναι μια ενιαία σχολή σκέψης, αλλά ένας χώρος ελευθερίας που συντάσσεται επάνω σε ανθρωπιστικές και πνευματικές αξίες, φέρει σε επαφή άνδρες κάθε εθνοτικής καταγωγής και κοινωνικής κατάστασης, φιλοσοφίας και θρησκείας, διδάσκοντας τους, μέσα από μια πρωτότυπη και συγκεκριμένη μυητική μέθοδο, να δημιουργήσουν, να βελτιώσουν, να προβληματιστούν και να ενεργήσουν τόσο ατομικά, όσο και συλλογικά, στη στοά, στην οικογένεια και στην κοινωνία, με αμοιβαία μεταξύ των ανθρώπων εκτίμηση, σεβασμό στους νόμους της Πολιτείας, επιείκεια στις σχέσεις και ανοχή στις ιδέες άλλων.
Υπάρχει κάποιο τεκτονικό “μυστικό”;
Υπάρχουν δύο τεκτονικά “μυστικά”.
Το πρώτο είναι το μυστικό του”ανήκειν”.
Απαγορεύει σε οποιονδήποτε Ελευθεροτέκτονα να αποκαλύψει την ταυτότητα άλλων τεκτόνων, και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αποκαλύψει την ιδιότητα άλλου, με οποιαδήποτε δικαιολογία.
Βέβαια, κάθε Τέκτονας που το επιθυμεί, μπορεί να αποκαλύψει την ιδιότητά του και πολλοί το κάνουν ελεύθερα, σεβόμενοι πάντα το ότι δεν μπορούν με την πράξη τους να αποκαλύπτουν την ιδιότητα οποιουδήποτε άλλου, κάτι που και εκ του νόμου επιβάλλεται αφού ανήκει στα υποχρεωτικά προστατευόμενα προσωπικά δεδομένα .
Αυτή η “μυστικότητα” προέρχεται από τα πρώτα κείμενα και πρακτικές του σύγχρονου τεκτονισμού (που χρονολογούνται από τον 17ο και τον 18ο αιώνα), αλλά και από το γεγονός ότι πολλοί τέκτονες διώχθηκαν, βασανίστηκαν ή και εκτελέστηκαν από μοναρχικά, φασιστικά, ναζιστικά ή κομμουνιστικά καθεστώτα, και τις ολοκληρωτικές μορφές εξουσίας , ακριβώς γιατί είναι ασυμβίβαστες με τις αρχές μας της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας των ανθρώπων, που διακηρύσσει και έχει ως κορωνίδα του ο τεκτονισμός του Α.Α.Σ.Τ. , εξ ου και το παντεκτονικόν λόγιον “Ελευθερία – Ισότης – Αδελφότης”.
Αυτό το παρελθόν, δυστυχώς, έχει αφήσει ακόμα κατάλοιπα σε πολλές κοινωνίες με αποτέλεσμα την προκατάληψη κατά των τεκτόνων, οπότε πολλοί αδελφοί προτιμούν την εχεμύθεια.
Το δεύτερο είναι το μυστικό της “μύησης”.
Είναι στην πραγματικότητα ο προσωπικός και οικείος τρόπος με τον οποίο ο κάθε ένας βιώνει και προσεγγίζει την μυητική εμπειρία. Αυτό το μυστικό δεν μεταδίδεται εκτός του μυητικού πλαισίου και δεν είναι παρά μόνο η προσωπική εμπειρία που αφορά την συνείδηση του καθενός.
Ποιος είναι ο Μ.Α.Τ.Σ. ;
Ο Ελευθεροτεκτονισμός του Α.Α.Σ.Τ. αναφέρεται σε μια Δημιουργό Αρχή που με τη γλώσσα του 18ου αιώνα ονομάζεται «Μεγάλος Αρχιτέκτονας του Σύμπαντος» και έχει διατηρηθεί από τους τέκτονες με αυτή τη μορφή.
Σεβόμενους τα ιδρυτικά κείμενα του Τεκτονισμού , που ας μην ξεχνάμε ότι διακρίνεται γα τον σεβασμό προς την παράδοση (διαχρονικός) και την αξία της ανθρώπινης ατομικότητας (πανανθρώπινος).
Έτσι, ο τεκτονισμός του Α.Α.Σ.Τ. εκλαμβάνει την έννοια αυτή ως “αρχή” και ως “σύμβολο”, πάντοτε με απόλυτο σεβασμό προς την ελευθερία της συνείδησης.
Συγκεκριμένα:
Η αρχή
Πλαίσιο αναφοράς που ο τέκτονας θέλει και δέχεται.
Είναι συγκρίσιμη με αυτό που σήμερα οι επιστήμονες περιγράφουν ως “αρχή της ενότητας του φυσικού κόσμου που συγκροτεί και στηρίζει το σύμπαν, παρά τις αντίθετες δυνάμεις που το συναποτελούν.
Ο Μεγάλος Αρχιτέκτονας του Σύμπαντος δεν είναι για τους Ελευθεροτέκτονες της Μεγάλης μας Στοάς ένας ανθρωπομορφικός, θεολογικός, θρησκευτικός ή οντολογικός ορισμός, αλλά μια Αρχή η αναφορά της οποίας υποδηλώνει μια διαδικασία δημιουργίας νοήματος, αναζήτησης της αλήθειας για τον Κόσμο και την ζωή, πέραν από την παράδοση των πνευματικών και ηθικών αξιών, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για μια ελεύθερη, μη θρησκευτική, μη αυταρχική (δηλαδή όχι δογματική ούτε περιορισμένη) έρευνα και πνευματική δημιουργία.
Το σύμβολο
Με συνεχή σεβασμό της ελευθερίας της συνείδησης, η Μεγάλη μας Στοά αφήνει τη δυνατότητα σε κάθε Τέκτονα να μετουσιώσει αυτήν την Δημιουργό Αρχή σε σύμβολο της επιλογής και της ευαισθησίας του. Τότε μπορεί να γίνει το υπερβατικό ή ενυπάρχον σύμβολο της θρησκείας του – και αυτό χωρίς αποκλεισμούς – αποφεύγοντας, ωστόσο, την επιθυμία να αναγκάσει τη συνείδηση των άλλων μελών να υιοθετήσουν τη δική του επιλογή.
Η προστασία της ελευθερίας της συνείδησης
Είναι ο απαράβατος όρος λειτουργίας μας. Η προσέγγιση αυτή επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τον σεβασμό της ελευθερίας συνείδησης που απολαμβάνει κάθε μέλος της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος του Α.Α.Σ.Τ. και την επιθυμία να συμπεριληφθεί σε ένα έργο που συμβάλει στην προοδευτική και ειρηνική χειραφέτηση των ανθρώπων πέρα από τις συγκεκριμένες θρησκευτικές ή ιδεολογικές μορφές.
Ποια η θέση σας για την θρησκεία;
Ο Α.Α.Σ.Τ. δεν είναι θρησκεία και δεν απαιτεί από κανέναν – ούτε απαγορεύει σε κανέναν – να πιστεύει στον Θεό ή να ασκεί θρησκεία.
Ο Τεκτονισμός του Α.Α.Σ.Τ. σε καμία περίπτωση δεν απαιτεί από τα μέλη του την επιβεβαίωση της πίστης στον Θεό και την εκφρασμένη αποκαλυπτόμενη Θέλησή του, αλλά ταυτόχρονα δεν απαγορεύει, ούτε καν ασχολείται – με οποιονδήποτε τρόπο – με την πίστη των μελών του και τα δόγματα και την πρακτική της όποιας θρησκείας.
Οι περιοχές αυτές ανήκουν στην ελευθερία της συνείδησης του καθενός, της οποίας τόσο την ελευθερία όσο και την χειραφέτηση ο Α.Α.Σ.Τ. υποστηρίζει χωρίς όρους. Η Μεγάλη Στοά θέλει να συγκεντρώσει άνδρες σε αναζήτηση ενός προβληματισμού τόσο σε ατομικό όσο και συλλογικό επίπεδο, με σεβασμό στις ευαισθησίες και τις πεποιθήσεις του καθενός, θεωρώντας ότι η διαφορετικότητα είναι ένας πλούτος που καθορίζει και συμβάλλει στην πρόοδο όλων.
Το Κοινωνικό υπόβαθρο των μελών σας;
Δεν απαιτείται ιδιαίτερη εκπαίδευση ή δίπλωμα, ή κοινωνική κατάσταση για να εισέλθει κάποιος στην Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος του Α.Α.Σ.Τ. Η μύηση είναι εφικτή σε κάθε άτομο που επιθυμεί να εξελιχθεί πνευματικά και ψυχικά, στη γνώση της ζωής και στη συνείδηση, με την εφαρμογή μιας πρωτότυπης μεθόδου προσωπικής και συλλογικής «προόδου», που βασίζεται στο Τυπικό των εργασιών μας, την ποιότητα των υποκειμενικών σχέσεων και την αμοιβαία ανέλιξη των μελών της.
Η Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος του Α.Α.Σ.Τ. θεωρεί την ποικιλομορφία των μελών της ως πλούτο και προϋπόθεση για τη βελτίωση του καθενός και για το σκοπό αυτό μια Στοά μας προφανώς και δεν προορίζεται μόνο για συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες.
Οι αδελφοί της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος του Α.Α.Σ.Τ. προέρχονται από όλα τα κοινωνικά και επαγγελματικά στρώματα,με κοινές προϋποθέσεις την ενηλικότητα, το λευκό ποινικό μητρώο, την βασική παιδεία και καλλιέργεια, και να μην ειναι άεργοι.
Υπάρχουν κάποιες θεμελιώδεις αρχές ;
Η Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος του Α.Α.Σ.Τ. σέβεται και ακολουθεί αυστηρά τις αρχές του Κανονικού Ελευθεροτεκτονισμού οι οποίες είναι:
- Η επίκληση του Μεγάλου Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος,
- Η παρουσία στην Στοά των τριών Μεγάλων Φώτων: Του Τόμου του Ιερού Νόμου (που για τις Στοές μας είναι η Βίβλος) εκτεθειμένου και ανοιχτού μαζί με τον Γνώμονα και τον Διαβήτη,
- Η αποκλειστική κυριαρχία της Μεγάλης μας Στοάς επί των Συμβολικών βαθμών του Τεκτονισμού,
- Η ανεξαρτησία από οποιαδήποτε τεκτονική δομή Ανωτέρων Βαθμών,
- Αποκλειστικά αμιγείς τυπικές εργασίες,
- Η μη ανάμιξη σε πολιτικές ή θρησκευτικές αντιπαραθέσεις,
- Ο προοδευτικός και πνευματικός χαρακτήρας της μυητικής προσέγγισης.
Επιθυμώ να συζητήσω και να μάθω περισσότερα
Χωρίς να είμαι σίγουρος ότι θέλω να προχωρήσω, θα ήθελα να συναντήσω έναν Ελευθεροτέκτονα για να το συζητήσω. Πώς είναι δυνατόν αυτό;
Μπορείτε να ζητήσετε μια προσωπική συνάντηση μέσα από την φόρμα επικοινωνίας με την Μεγάλη Στοά μας που βρίσκεται σε αυτόν τον ιστότοπο στην σελίδα «Επικοινωνία»